Odaterat

Jag har otroligt höga tankar om framtiden. Jag har i stort sett redan inrett mitt hus, den vita villan med en liten välskött trädgård på framsidan. Grusgången, rabatterna, fönstren, altanen. Allt är redan bestämt. Lite lagom avsides på landet, men med inte för långt till stan. Inredningen är snygg och stilren, men ändå lite shabby. Vitt och ljust, men inte så där jobbigt sterilt. Ombonat och hemtrevligt helt enkelt. Ekonomin får jag enkelt att gå runt med mitt välbetalda jobb, som är det enda jag inte bestämt mig för vilket ännu. Till en början bor jag själv, ingen av det motsatta könet som ska vara med och tycka om allt. När jag sen är klar med allt plock skaffar jag mig en själsfrände som kan laga bilen och ordna till det om något går sönder i huset. Barn blir det inga. Däremot kan jag överväga en hund. En riktig hund alltså, inget litet skräp att stoppa i handväskan. På baksidan finns uteplatsen, med vita, gammalmodiga trädgårsmöbler, klätterväxter längs ena väggen och en hängmatta mellan äppelträden. Och vid slutet av vägen ner till sjön, där har jag min egen bygga och ett litet lusthus att spendera vackra sommarkvällar i.
Min framtid kommer att bli en stor besvikelse. Å andra sidan, den som inte vill något med sitt liv är en fattig människa.

Kommentarer



Ej synlig för andra besökare

Följ mig på twitter

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”
H. Jackson Brown Jr.

© Linnéa Engblom | 2013

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”
Maya Angelou