05 nov 2012

Det är Måndag morgon och det är min sextonde födelsedag. Fick vakna bredvid världens bästa, och gratulationerna som trillar in får mig att glömma att det är en grå dag och att jag var uppe alldeles för tidigt. Sitter på tåget och läser DN med AC/DC i öronen och tredje temuggen i handen. Jag vill hem till skogen, kossorna och min kissemiss. Det hittar man inte i Stockholm.
Mitt höstlov har varit så fint att det nog inte gör mig speciellt mycket att skolan börjar idag. Jag är mest orolig över hur mycket vinter det kommer bli innan jag är hemma.

Kommentarer



Ej synlig för andra besökare

Följ mig på twitter

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”
H. Jackson Brown Jr.

© Linnéa Engblom | 2013

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”
Maya Angelou